Fejléc tartalom

Általános szerződési feltételek

Hatályos: 2025. év szeptember hónap 1. napjától

  1. Általános adatok:

  • A MedSoulYou rendelő általános adatai:
  1. Üzemeltető cég neve: Key Energy Korlátolt Felelősségű Társaság
  2. Székhelye: 1113 Budapest, Zsombolyai utca 16. 2. em. 3. ajtó
  3. Adószáma:  32048247-2-43
  4. Cégjegyzék száma:  01-09-404362
  5. Vezető tisztségviselő neve: Kozma Péter Miklós 
  6. Szolgáltató elnevezése: MedSoulYou Rendelő
  7. Szolgáltatás helyszíne: 1119 Budapest, Újházi utca 12.
  8. Honlap címe:  https://medsoulyou.hu/
  9. E-mail címe: info@medsoulyou.hu
  10. Telefonszáma:  +36 20 807 32 37
  11. Működési engedély száma: BP-11/NEO/04083-4/2025.
  • Az Általános Szerződéses Feltételek elérhetősége:
  1. Nyomtatott formában a MedSoulYou rendelő (1119 Budapest, Újházi utca 12.) recepcióján érhető el.
  2. Elektronikus formában a https://medsoulyou.hu/alatt érhető el.
  3. Páciensek számára az általános szerződési feltételeket -kérésükre- a Szolgáltató elektronikusan megküldi.

 

  1. Fogalom meghatározások:
  • Szolgáltató: Az a Társaság, amely a Népegészségügyi Intézet által kiadott működési engedély birtokában az egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosult. Jelen esetben a Key Energy Korlátolt Felelősségű Társaság, az 1.1. pontban feltüntetett adatok szerint.
  • MedSoulYou rendelő: a fogalommeghatározás „Szolgáltató” által működtetett magánrendelő elnevezése (címe: 1119 Budapest, Újházi utca 12.), amely név alatt a szolgáltató ellátást nyújt a hozzá forduló Páciensei részére, Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő által nem finanszírozott, azaz magánfinanszírozott formában.
  • Páciens: az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő személy.
  • Megrendelő: az egyedi szolgáltatási szerződésben megnevezett páciens.
  • Kezelőorvos: A Szolgáltató nevében a Páciens egészségi állapotával kapcsolatos vizsgálati és terápiás tervet meghatározó, továbbá ezek keretében beavatkozásokat végző orvos(ok), aki(k) a Páciens kezeléséért felelősséggel tartoznak, függetlenül attól, hogy az egészségügyi szolgáltatással milyen – együttműködési- jogviszonyban (munka-, megbízási-, személyes közreműködői-, közreműködői szerződés keretei között) állnak.
  • Ellátás: A Szolgáltatónál igénybe vett egészségügyi ellátási szolgáltatás összessége.
  • Ambuláns lap: Minden alkalommal az ellátásról készült összefoglaló dokumentáció, amely az aktuálisan elvégzett kezeléseket, vizsgálati eredményeket, tájékoztatásokat, terápiás javaslatokat tartalmazza. A Szolgáltató az EESZT-be történő feltöltéssel jogi kötelezettségének tesz eleget, amelyhez a Páciens saját felületén hozzáfér. A Szolgáltató ezen dokumentációt csak a Páciens kifejezett kérése esetén nyomtatja ki.
  • Fél vagy Felek: Szolgáltató és Páciens együttesen.
  • Megrendelés: a csomag-ajánlat elfogadása és visszaigazolása – amely történhet szóban, írásban és ráutaló magatartással – amely arra irányul, hogy a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatást nyújtson a Páciens részére.
  • On-line ellátás/telemedicina: egészségügyi szolgáltatások nyújtása olyan helyzetben, amikor az egészségügyi dolgozó és a páciens nem azonos helyen tartózkodik, személyes találkozásra nem minden esetben kerül sor. Az egészségügyi szakszemélyzet és a páciens közötti kapcsolat infokommunikációs eszközök segítségével, online elektronikus rendszeren keresztül jön létre.
  • Vizsgálati eszköz: a Páciens monitorozására használatos, egészségügyi szolgáltató által – Páciens részére- időszakos használatba adott olyan eszköz, melyet a Páciens a kezelőorvos által meghatározott ideig használ/visel, amelyből a kezelőorvos adatokat nyer ki (pl. ABPM, Holter, alvásvizsgáló eszköz).

 

  1. Általános Szerződési Feltételek hatálya:
  • Jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya a MedSoulYou rendelővel (a továbbiakban: Szolgáltató) létrejött szolgáltatások összességére terjed ki, továbbá az egészségügyi szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan tett és a Páciensek által elfogadott ajánlatokra, a Szolgáltató által a Páciensek részére teljesített egészségügyi szolgáltatásokra, valamint a Szolgáltató és a Páciens között a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásainak igénybevétele céljából létrejött valamennyi jogviszonyra, illetve ezen jogviszonyok alanyaira értelmezve jött létre (személyi és tárgyi hatály).
  • Az Általános Szerződési Feltételek hatálya 2025. szeptember 1. napját követően megkötött szerződésekre terjed ki.
  • A Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételektől eltérő feltételeket esetlegesen egyedi Szolgáltatási szerződésében meghatározhat. Amennyiben az Általános Szerződési Feltételek és az egyedi szolgáltatási szerződés azonos tárgyú rendelkezései között bármilyen eltérés van, az egyedi szolgáltatási szerződés rendelkezései az irányadóak.
  • A Szolgáltató rögzíti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek esetleges módosításáról és a módosuló rendelkezésekről mind a honlapján, mind az orvosi rendelő előterében, erre fenntartott külön helyen hirdetményt tesz közzé, egyben ezzel egyidejűleg, ugyanazon a helyen hozzáférhetővé teszi az egységes szerkezetű Általános Szerződési Feltételek dokumentumot. A Szolgáltató rögzíti, hogy a módosított rendelkezések valamennyi Páciensre, illetőleg az általuk adott valamennyi jövőbeni megrendelésre, illetőleg részükre tejesített valamennyi jövőbeni egészségügyi szolgáltatásra kötelezőek és irányadóak.
  • A Páciens köteles minden egyes újabb megrendelés megadását, illetőleg egészségügyi szolgáltatás igénybevételét megelőzően megbizonyosodni az akkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseiről, ideértve az esetlegesen módosult rendelkezésekről is.
  • A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.

 

  1. Szolgáltatások:
  • Egészségügyi Szolgáltató a Páciens részére a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok, továbbá jelen Általános Szerződési Feltételek szerint a MedSoulYou célja, hogy az egészségmegőrzés és gyógyulás folyamatát életmódváltással támogassa, komplex, interdiszciplináris megközelítésben. A működés középpontjában az orvos és a pszichológus közös munkája áll, amelyet dietetikus, és gyógytornász egészít ki. A szolgáltatás célja, hogy a testi, lelki és életmódbeli tényezőket együtt kezelje, így biztosítva személyre szabottan az integrált gyógyulási és prevenciós folyamatokat.

A szolgáltatás három fő fázisra épül:

  1. Állapotfelmérés
  2. Gyógyulás (healing program)
  3. Egészségfenntartás

     

Az első, állapotfelmérési fázis három csomagra tagolódik:

  1. Start: orvosi és pszichológiai felmérés
  2. Balance: Start + dietetikai konzultáció
  3. Complete: Balance + gyógytornász (offline) vizsgálat

 

  1. Bevezető rendelkezések:
  • Amennyiben a Szolgáltató és a Páciens között létrejött megrendelés mást nem tartalmaz, a felek a szerződést határozott – a Páciens megrendelésétől az általa kiválasztott egészségügyi szolgáltatás Szolgáltató általi teljesítéséig terjedő – időre kötik meg egymással, amely időtartam alatt a megrendelt egészségügyi szolgáltatások igénybevételére – beleértve az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelését és teljesítését – a mindenkor érvényes és hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezései és annak mellékletei irányadók az egyedi Szolgáltatási szerződésben foglalt eltérésekkel. A Felek között létrejött szerződés a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint szűnik meg, illetőleg szüntethető meg a Felek által.
  • A Szolgáltató rögzíti, hogy amennyiben a Páciens egy már megrendelt és a Szolgáltató által teljesített egészségügyi szolgáltatást követően, vagy annak időtartama alatt újabb egészségügyi szolgáltatást rendel meg a Szolgáltatótól, úgy abban az esetben újabb megrendelés jön létre.
  • A Páciens részéről megrendelésnek minősül:
  1. Telefonon vagy írásban/e-mail útján időpont foglalása a meghatározott egészségügyi szolgáltatásra vonatkozóan.
  2. Orvosi vizsgálatot követően az egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele.
  3. Orvosi vizsgálatot követően, időben később nyújtandó egészségügyi szolgáltatás vonatkozásában előleg fizetése a Szolgáltató részére.

 

  1. Az egészségügyi szolgáltatás:
  • A Szolgáltató – díjazás ellenében – az alábbi szolgáltatásokat nyújtja Páciens részére a 4. pontban meghatározott szolgáltatások tekintetében:
  1. Egészségügyi panasz felmerülése esetén Páciens előzetesen egyeztetett időpontban történő egészségügyi ellátásait.
  2. A szakorvosa által terápiaként megállapított gyógyszerek felírása az orvosi viziten túl a Szolgáltató mindenkor irányadó receptfelírási protokollja és szakmai protokollok szerint.
  3. Vizsgálati eszközök kihelyezése monitorozási cállal.
  4. A szolgáltatást a fenti körben nyújtja a Páciens részére a Szolgáltató, azonban a Páciens megrendelése nem jelenti automatikusan valamennyi megjelölt egészségügyi szolgáltatás nyújtását. A Páciens által megrendelt, és a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatások pontos körét a Páciens megrendelése tartalmazza és határozza meg.
  • A Szolgáltató szolgáltatásait a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások, szakmai protokollok betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező munkavállalói és közreműködői (alvállalkozói) igénybevételével nyújtja a Szolgáltató telephelyén azzal, hogy szolgáltatása biztosítása során külső intézmények szolgáltatásait is igénybe veheti.
  • Az egyedi megrendelések során a szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen az orvosi ellátáshoz, egyéb speciális orvosi feladatok ellátásához, és a Páciens által igénybe venni kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Szolgáltató közreműködőket (alvállalkozókat) is igénybe vesz, akiknek a közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire (alvállalkozóira) bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
  • A Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy a labor, esetlegesen UH tevékenységet az alvállalkozó útján a Szolgáltatás területén kívül, külső intézményben végzi, illetőleg eseti jelleggel azokat a Szolgáltatás területén is elláthatja. Fentiekre tekintettel a Páciens tudomásul veszi, hogy megrendelésének a teljesítéséhez – a külső helyszín személyes felkeresése is szükségessé válhat, melyet Szolgáltató előre egyeztet a Pácienssel. Ebben a körben a Páciens kötelezettséget vállal a Szolgáltató átirányításának a teljesítésre. A Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy a külső Szolgáltató által elvégzett vizsgálatok díját a külső Szolgáltató díjtáblázata szerint maga fizeti meg.

 

  1. Az ellátás folyamata
  • A Páciensnek az ellátásra Weboldalon keresztül (a fő információs és belépési pont), közösségi média felületekről átkattintva (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin), közvetlenül e-mail-en és telefonon tud bejelentkezni az 1.1. pontban meghatározottak szerint. Az időpontfoglalás a Szolgáltató szóbeli vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.
  • Az egészségügyi ellátás a Szolgáltatónak az erre kijelölt és felkészített rendelőiben és meghatározott esetekben on-line (telemedicina útján) zajlik. Az on-line rendelések eljárásrendjét a Szolgáltató az igénybevételét megelőzően a Pácienssel megismerteti. A Páciens és esetleges kísérői kötelesek az egészségügyi ellátások szolgáltatásának a rendjét betartani. Tilos az egészségügyi szolgáltatás rendjét és a Szolgáltató működését megzavarni, vagy akadályozni!
  • A Szolgáltató az első személyes vizsgálatot követően a Páciens igényei, illetőleg egészségi állapota alapján Kezelési javaslatot készít, amely tartalmazza az elvégezni javasolt egészségügyi szolgáltatások megnevezését és díját, a javasolt egészségügyi szolgáltatások menetét, lehetséges kockázatait és szövődményeit, a szolgáltatást követő rehabilitációval kapcsolatos tudnivalókat.
  • A Kezelési javaslat – bonyolultságától és terjedelmétől függően – elhangozhat szóbeli tájékoztatásként vagy írásban is közölhető. A Kezelési javaslat a Szolgáltató kezelőorvosának orvos-szakmai javaslatán alapul. Amennyiben a kezelést a Szolgáltató a Kezelési javaslat szóbeli közlését követően azonnal megkezdi, azt úgy kell tekinteni, hogy a Kezelési javaslatot a Páciens jóváhagyta és elfogadta.
  • A Páciensnek joga van arra, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen. A Szolgáltató részéről bármilyen egészségügyi beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz a Páciens megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő, előzetes tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. A Páciens ezen beleegyezését szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja, kivéve, ha a törvény eltérően rendelkezik.
  • A Pácienst megilleti az önrendelkezéshez való jog. Ennek keretében a Páciens szabadon döntheti el, hogy kívánja-e a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásait igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások, kezelések elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza. A Páciens döntése nem érinti azonban a Páciens díjfizetési kötelezettségét a Szolgáltató által már elvégzett, illetőleg megkezdett szolgáltatások vonatkozásában, amelyek ellenértékét köteles megtéríteni a Szolgáltatónak
  • Amennyiben a Páciens a vele ismertetett Kezelési javaslatot nem fogadja el, abban az esetben is köteles az első vizsgálat és az orvosi konzultáció költségét a Szolgáltatónak megfizetni.
  • A Páciens kérésére a Szolgáltató új kezelési javaslatot készíthet a szakmai szabályainak figyelembevételével, de a Páciens igényeivel kiegészítve.
  • A Kezelési javaslattól a Szolgáltató a Páciens egészségügyi állapota által indokolt esetben és mértékben jogosult önállóan eltérni, azonban ebben az esetben is köteles őt az eltérés okáról és mértékéről azonnal tájékoztatni. Nagyobb szakmai eltérés esetén – amennyiben ezt a Páciens egészségi állapota, illetőleg a kezelés időpontja lehetővé teszi – a Szolgáltató köteles erről a Pácienssel előzetesen egyeztetni.
  • Figyelemmel a Szolgáltató és az általa foglalkoztatott orvosok által végzett tevékenységre, és annak jellegére, a Szolgáltató rögzíti, hogy bizonyos előre nem látható esetekben az általa kijelölt orvos akadályoztatva lehet abban, hogy az előre egyeztetett időpontban a Páciens rendelkezésére álljon és őt megvizsgálja. A Szolgáltató erre az esetre vállalja, hogy az általa kijelölt orvos akadályoztatásáról való tudomásszerzését követően a Pácienssel haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Páciens által megadott elérhetőségek valamelyike útján és tájékoztatja őt – legkésőbb az egyeztetett időpontban a helyszínen – a kijelölt orvos akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról gondoskodni, illetőleg hogy ezen helyettesítő személyt a Páciens elfogadja-e. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő orvosról gondoskodni nem tud, vagy annak személyét a Páciens nem fogadja el, a felek új időpontot kötelesek egyeztetni. A Páciens a fenti okból történő időpont-módosítás miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt.
  • Tekintettel arra, hogy a kezelés a Szolgáltató által üzemeltetett orvosi rendelőkben folyamatosan zajlik, az előre egyeztetett időponthoz képest előfordulhat csúszás a kezelés, vizsgálat megkezdésében. A Páciens az ilyen időben később kezdődő orvosi vizsgálat miatt semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt. Amennyiben a Páciens az orvosi vizsgálat céljára az előre egyeztetett időpontban megjelenik, de az esetleges várakozási idő miatt a tényleges orvosi vizsgálatot megvárni nem tudja, és ezt a helyszínen jelzi a Szolgáltató képviselőjének, abban az esetben a meghiúsult orvosi vizsgálat miatt a rendelkezésre állási díjat megfizetni nem köteles.
  • Amennyiben a Páciens az előre egyeztetett időponthoz képest késve jelenik meg a rendelőben, és a késedelem nem haladja meg a 10 percet, a Szolgáltató elvégzi az egyeztetett orvosi vizsgálatot, feltéve, hogy a vizsgálat várható időtartama nem haladja meg a Páciens késedelmével együtt a 30 percet. Amennyiben a Páciens késedelme meghaladja a 10 percet, vagy az egyeztetett orvosi vizsgálat várható időtartama meghaladja a Páciens késedelmével együtt a 30 percet, a Szolgáltató az egyeztetett orvosi vizsgálat elvégzésére nem köteles. Ebben az esetben a Páciens új időpontot köteles egyeztetni a Szolgáltatóval, vagy – a Szolgáltató ez irányú kifejezett felajánlása esetén, az adott napon tervezett orvosi vizsgálatok rendjének a függvényében – megvárhatja a rendelési idő végét, amikor is a Szolgáltató sort tud keríteni az orvosi vizsgálatra. A Páciens egyik esetben sem tarthat igényt semmilyen kártérítésre.

 

  1. Az ellátás formái, az ellátás menete
  • A Páciens ingyenes online egészségteszt kitöltésével kezdeményezheti a Szolgáltatóval a kapcsolatot, amely nem jár elköteleződéssel, a Páciens szolgáltatási díjat nem fizet.
  • A Páciens a 8.1. pontban kitöltött egészségteszt kitöltéséhez kiértékelő konzultációt vásárolhat, amely orvossal, dietetikussal vagy pszichológussal történő konzultációt foglal magában.
  • A Páciens a „Csomagajánlatai” közül teljes csomag kiválasztásával és megvásárlásával, kezelési csomagot tud vásárolni, amely után automatikusan elindul a vizsgálati
  • A csomag vásárlása után a Páciens két előzetes kérdőívet kap:
  1. Orvosi preanalitikai kérdőív, amely tartalmazza az alapvető anamnézist, krónikus betegségeket, gyógyszerszedést, tüneteket.
  2. Pszichológiai állapotfelmérő teszt: mentális egészségi állapot, stressz, szorongás, alvás.
  • A digitális kérdőívek kitöltése a Páciens részéről kötelező, mivel ezek alapján készül fel az ellátást végző orvos és a pszichológus, így a személyes vizsgálat ideje hatékonyabban kihasználható.
  • A Pácienseknek minden esetben meg kell adniuk a TAJ-számát, mert az Egészségügyi szolgáltató EESZT kötelezettségének csak így tud eleget tenni. A TAJ szám megadása nélkül a szolgáltatás nem végezhető el.
  • Elvégezhető vizsgálattok:
  1. Az első online találkozó, orvosi állapotfelmérés, amely a szolgáltató rendelőjében történik. Az orvos előzetesen áttekinti a kérdőíveket, valamint szükség esetén elrendeli a laborvizsgálatokat, amelyeket a páciens partnerlaborban végez el.
  2. Fizikális vizsgálat:
  • EKG
  • Testösszetétel-mérés
  • Marokerőmérés
  • Kiegészítő műszeres vizsgálatok (pl. hasi UH)
  1. Pszichológiai állapotfelmérés
  2. Kiegészítő konzultációk
  3. Dietetikai konzultáció (egyéni táplálkozási állapotfelmérés, diétás javaslat)
  4. Gyógytornász vizsgálat (testtartás, mozgásszervi panaszok, mobilitás, funkcionális állapot felmérése)
  5. Vizsgálati eszközök kihelyezése monitorozási céllal.
    • A Páciens záró visszajelzést – terápiás javaslatot kap, azaz a teljes állapotfelmérés a terápiás javaslat átadásával zárul egy 30 perces online konzultáció keretében.

 

  1. A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek
  • A Páciens az alkalmanként igénybe vett szolgáltatásokért Szolgáltató részére díjat köteles fizetni, amely az egészségügyi szolgáltatás ellenértékének tekintendő.
  • A Szolgáltató igénybe vehető egészségügyi szolgáltatásainak díját a Szolgáltató mindenkori díjtáblázata határozza meg.
  • Az elvégzett kezelések konkrét díjtétele(i) a kezelések megrendelésekor kerülnek rögzítésre és a ténylegesen elvégzett vizitek után kerülnek számlázásra (melyek tartalmazhatják a közvetített szolgáltatások költségeit is), abban az esetben is, ha azok egy folyamatos Kezelési javaslat részét képezik.
  • A szolgáltatási díjat Szolgáltató számlája ellenében, a szolgáltatás igénybevételét megelőzően bankkártyával (SimplePay) egyenlíti ki a Páciens.
  • Páciensnek lehetősége van a Szolgáltató szerződéses partnerei nevére egészségbiztosítási pénztári számlát kérni. Amennyiben a Páciens egészségbiztosítási számla kiállítását kívánja, szándékát köteles a fizetés előtt jelezni.
  • Szolgáltató a mindenkori szolgáltatási díjait jogosult módosítani. Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos díjjegyzéket – a módosítás hatályba lépését legalább 15 (tizenöt) nappal megelőzően – a honlapján köteles közzétenni, valamint a rendelőben nyomtatott formában a betegváróban kifüggeszteni. A Szolgáltató által módosított díjak nem vonatkoznak a már megrendelt szolgáltatások alapján és keretében a Páciens által már megrendelt egészségügyi szolgáltatásokra, kivéve azt az esetet, amennyiben a Szolgáltató díjainak a megváltoztatására a Szolgáltató által igénybe vett, általa közvetített szolgáltatások díjának a megváltozása miatt kerül sor. Ez utóbbi esetben a Szolgáltató jogosult a díjváltozást a Pácienssel szemben a már megrendelt szolgáltatások vonatkozásában is érvényesíteni, köteles azonban a Páciens részére – igénye esetén – igazolni, hogy a díjváltoztatásra a közvetített szolgáltatások díjának a megváltozása miatt kerül sor.
  • A szolgáltatási díj magában foglalja a Szolgáltató díját, a közvetített szolgáltatások díjait és valamennyi költségét, azaz a Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezésein túlmenően további díjat vagy költségtérítést a Pácienstől nem igényelhet.
  • A megrendelt konzultáció díja kizárólag akkor téríthető vissza, ha a lemondás a lefoglalt időpontot megelőzően legalább 72 órán túl a konzultáció előtt történik. A Páciens 72 órával az időpontot megelőzően díjmentesen tudja lemondani és módosítani az emailben kiküldött linken időpontját.
  • A 72 órán belüli lemondás vagy meg nem jelenés esetén a díj nem visszatérítendő. 72 órán belüli lemondás esetén a teljes díj, mint meghiúsulási kötbér kerül kiszámlázásra.
  • A Páciens általi lemondás kizárólag írásban a jelen Általános Szerződési Feltételek 1.1. pontjában meghatározott e-mail címen vagy online rendszeren keresztül fogadható el.
  • A Szolgáltató a Páciens részére kihelyezett – átadásra kerülő- vizsgálati eszközöket csak a Páciens által megfizetett 10.000 HUF letéti összeg megfizetését követően kerül átadásra. A letéti összeg a vizsgálati eszköz Szolgáltató részére történő visszaszolgáltatásával egyidőben visszajár a Páciens számára. Amennyiben az eszköz a Páciensnek felróhatóan megsérül vagy tönkremegy, a Páciens teljes felelősséggel helytállni tartozik a kár kijavításában vagy az eszköz cseréjében.

 

  1. A páciensek jogaival és kötelezettségeivel kapcsolatos rendelkezések:
  • A Páciensnek joga van az ellátását végző kezelőorvos megválasztásához, amennyiben azt az egészségi állapota által indokolt ellátás szakmai tartalma, vagy az ellátás sürgőssége nem zárja ki. Az orvosválasztás joga a Szolgáltató működési rendjének megfelelően gyakorolható. A Szolgáltató kezelőorvosainak a listája a Szolgáltató honlapján megtalálható. Amennyiben a Páciens az általa megrendelni kívánt egészségügyi szolgáltatás teljesítése során meghatározott orvos közreműködését kívánja, köteles ezt előre jelezni időpont-foglaláskor, figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató által foglalkoztatott orvosok időbeosztása eltérő. Amennyiben a Páciens időpont-foglaláskor ilyen személyt nem jelöl meg, a Szolgáltató jelöli ki a közreműködő orvost.
  • A Páciens bármely, a kezelőorvosa által megállapított diagnózissal, illetőleg javasolt terápiával kapcsolatosan kezdeményezheti a Szolgáltató más orvosa által történő vizsgálatát.
  • A Páciens jogosult a számára egyéniesített formában megadott teljes körű tájékoztatásra. A Szolgáltató rögzíti, hogy a tájékoztatást a Páciens részére saját választása szerint akár szóban, akár írásban megadhatja.
  • A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a tájékoztatást magyar nyelven adja meg. Amennyiben a Páciens igénye alapján a tájékoztatáshoz további tolmács, vagy jeltolmács igénybevétele válik szükségessé, úgy ezen személy kiválasztása és megbízása a Páciens feladata, és díját, illetve költségeit a Páciens köteles viselni. A Szolgáltató a tolmács magatartásáért és tevékenységéért semmilyen felelősséget nem vállal.
  • Az egészségügyi ellátásról készült dokumentáció magyar nyelven kerül a dokumentációban rögzítésre és a Páciens részére átadásra. Amennyiben a Páciens más nyelvre kéri annak fordítását, a Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetést követően – Páciens általi elfogadása esetén- a fordítás díját a Páciensnek számlázza tovább.
  • A Páciens a Kezelési javaslat, az egyes elvégzett vizsgálatokról készült és részére átadott egészségügyi dokumentáció, tájékoztató, nyilatkozat vagy a számla átvételének az aláírásával elismeri, hogy az általa igényelt, megfelelő és kielégítő tájékoztatást a Szolgáltatótól, illetőleg az annak képviseletében eljáró személytől megkapta.
  • A Páciens a jelen pontban megjelölt kötelezettségeinek, illetőleg a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek a megszegése esetén köteles a Szolgáltató valamennyi kárát, és a Szolgáltató igényérvényesítési költségeit haladéktalanul megtéríteni. Az előre megfizetett kezelési díj ebben az esetben nem kerül visszatérítésre. A Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan kár és következmény miatt, amely a Pácienst a jelen pontban megjelölt kötelezettségeinek, vagy a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek a megszegése folytán éri.
  • A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Páciens jelen pontban felsorolt kötelezettségeinek a megszegése esetén azok teljesítéséig megtagadja a további szolgáltatásnyújtást a Páciens részére, és elálljon a vele megkötött szolgáltatási szerződéstől. Ebben az esetben a Szolgáltató a Pácienst más egészségügyi szolgáltatóhoz irányítja. A Szolgáltató ebben az esetben a már megfizetett díj visszafizetésére nem köteles.
  • A Páciens és hozzátartozói jogaik gyakorlása során kötelesek tiszteletben tartani más Páciensek jogait, és jogaik gyakorlása nem sértheti az egészségügyi dolgozóknak a törvényben foglalt jogait sem.

 

  1. A Szolgáltató jogaival és kötelezettségeivel kapcsolatos rendelkezések:
  • A Szolgáltató orvosa az EESZT rendszerében található Pácienst érintő kezelési előzményeit, korábban készült vizsgálati eredményeit az EESZT-ben – előzetesen- megtekintheti, hogy a konzultációk hatékonyabbak legyenek és elkerüljön olyan vizsgálatokat, beavatkozásokat vagy azokra tett javaslatot, amelyek indokolatlanul terhelnék a Pácienst fizikálisan és pénzügyileg. Ezt a Páciensnek lehetősége van előzetesen megtiltania.
  • A Szolgáltató orvosa a Páciens egészségügyi ellátását megtagadhatja, az alábbi esetekben:
  1. amennyiben a Páciens együttműködési kötelezettségét súlyosan megszegi,
  2. ha az ellátó orvos életét vagy testi épségét a Páciens magatartása veszélyezteti,
  3. ha a Páciens sértő, fenyegető magatartást tanúsít az ellátó orvos irányába,
  4. a Páciens az ellátásra pillanatnyilag alkalmatlan állapotban van (pl. alkohol vagy drog hatása alatt áll),
  5. ha a Páciens által kért ellátás az adott helyzetben szakmailag indokolatlan,
  6. a Páciens ellátásához nincsenek meg a szükséges személyi és tárgyi minimumfeltételek,
  7. ha a Páciens által kért ellátás jogszabályba vagy szakmai szabályba ütközne.
    • A 11.2. pontban történt esetekben az előre megfizetett kezelési díj nem kerül visszatérítésre.

 

  • A Páciens kezelési javaslatának teljes időtartama csak tájékoztató jellegű. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a kezelés tovább tarthat, mint a tervezett időtartam.
  • A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges eltérésekért a kezelés idejét és számát illetően. Ezen eltérésekből eredően a már megfizetett díjak visszafizetésére a Szolgáltató nem köteles.

 

  1. Adatvédelem, tájékoztatás, titoktartás
  • A Szolgáltató a szolgáltatások teljesítése során a birtokába került személyes adatokat az Szolgáltató mindenkor hatályos Adatkezelési szabályzatában meghatározottak szerint kezeli, melyről Adatkezelési tájékoztató formájában tájékoztatja Pácienseit. Szabályzatának kialakításakor a Szolgáltató különös tekintettel vette figyelembe az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”), továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben („Infotv.”) foglalt rendelkezéseket, valamint az egészségügyi adatok kezelésére vonatkozó 1997. évi XLVII. törvényt az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről. A Szolgáltató a fenti rendeletben és törvényekben megfogalmazott ágazati szabályozás adatvédelmi elveit tekinti magára nézve irányadónak az adatkezelése vonatkozásában.
  • A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Páciens adatait harmadik személyeknek nem adja ki, kizárólag Adatkezelési szabályzatában, tájékoztatójában meghatározottak szerint vagy törvényben meghatározott esetben. A Szolgáltató nevében tevékenységet végző kezelő team közötti információátadás nem minősül harmadik személy részére történő átadásnak.
  • A Szolgáltató az Adatkezelési tájékoztatóját a honlapján közzéteszi, továbbá elérhető a rendelő recepcióján.
  • A Szolgáltató a szolgáltatás várójában kifüggeszti a Betegjogi tájékoztatót, valamint a Panaszkezelési szabályzatát. A Páciens a tájékoztatóban foglaltak szerint tehet panaszt és vehet igénybe jogorvoslatot a Szolgáltató tevékenysége során őt ért sérelmek miatt.
  • A Szolgáltató és a Páciens felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.

 

  1. A szolgáltatási szerződés létrejötte, megszűnése:
  • Az egyedi Szolgáltatási szerződés abban az időpontban jön létre, amikor a Páciens a megrendelést elfogadja.
  • Az időpont foglalással a Szolgáltató csupán arra vállal kötelezettséget, hogy a megjelölt időpontban egy általa kijelölt orvos, pszichológus a Páciens rendelkezésére fog állni és a Pácienst meg fogja vizsgálni. A vizsgálat keretében a kezelőorvos, diagnosztizálja a páciens problémáit, és mérlegelve a páciens igényeit kezelési javaslatot állít fel.
  • Az egyedi megrendelés – a felek eltérő rendelkezése hiányában – határozott, a páciens megrendelésétől az általa megrendelt egészségügyi szolgáltatás Szolgáltató általi nyújtásáig és teljesítéséig terjedő időre jön létre és lép hatályba.
  • A szerződés megszűnik:
  1. a felek közös megegyezésével,
  2. ha a Páciens a Kezelési javaslatban meghatározott kezeléseket nem veszi igénybe,
  3. a Páciens fizetési kötelezettségét elmulasztja,
  4. a Páciens halálával,
  5. a Páciens együttműködésének megszűnésével,
  6. a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
  7. a Szolgáltató működési engedélyének a visszavonása esetén,
  8. rendes felmondással,
  9. azonnali hatályú felmondással,
  10. a szerződés teljesítésével.
  • A szerződés megszűnésekor a Páciens köteles a Szolgáltatót a harmadik személyekkel szemben vállalt kötelezettségei alól mentesíteni. A szerződés megszűnése esetén a megrendelt, illetőleg a már teljesített szolgáltatások vonatkozásában a Felek, illetőleg jogutódaik között megfelelő elszámolásnak van helye, amelynek során a Páciens vagy jogutódja köteles a Szolgáltató, vagy jogutódja részére megtéríteni a már teljesített egészségügyi szolgáltatások ellenértékét.
  • A Páciens a Szolgáltatási szerződést bármikor azonnali hatállyal felmondhatja, köteles azonban helytállni a Szolgáltató által már elvállalt kötelezettségekért (pl. a már a Szolgáltató által megrendelt közvetített szolgáltatások ellenértékét köteles megtéríteni).
  • Amennyiben a Páciens a Szolgáltatási szerződés vagy jelen Általános Szerződési Feltételek valamely rendelkezését megszegi, a Szolgáltató a Szolgáltatási szerződést jogosult azonnali hatállyal felmondani.

 

  1. Egyéb rendelkezések:
  • Páciens az egészségügyi szolgáltatás megrendelésével, illetőleg a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatás igénybevételével elismeri, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit a szerződéskötést megelőzően megismerte, áttanulmányozta, rendelkezéseit megértette, és azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
  • Az egyik Fél által a másik Félhez a jelen szerződés alapján intézett valamennyi írásbeli küldeményt akkor kell kézbesítettnek tekinteni, ha az személyesen a másik Fél részére átadásra került, továbbá, ha postai úton, illetve fax vagy e-mail útján a másik Fél szerződésben rögzített címére igazolhatóan megküldésre került, és azt a címzett igazolhatóan megkapta.
  • A Szolgáltatónak címzett Küldeményt a jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségekre kell megküldeni. A Küldeményt kézbesítettnek kell tekinteni:
  1. személyes kézbesítés esetén az átvételkor,
  2. postai feladás esetén, amennyiben az átvétel tényleges napja tértivevénnyel igazolható,
  3. e-mail esetén azon a napon, melyen a címzett Fél az átvételt visszaigazolta.
  • A Páciens és a Szolgáltató a közöttük felmerült jogvita peren kívüli megoldására együttesen kezdeményezhetik a jogvita közvetítői eljárás keretében történő rendezését. A közvetítői tanács összetételét, a közvetítői eljárás rendjét külön törvény (2000. évi CXVI. törvény) szabályozza.
  • A jelen Általános Szerződési Feltételek és az egyedi Szolgáltatási szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény és az egyéb magyar jogszabályok, szakmai szabályok, protokollok, egyéb orvosszakmai előírások rendelkezései irányadók.
  • A Szolgáltató bármikor jogosult az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására, amely elsősorban jogszabályváltozások, szakmai előírások, kódexek, a szakma standardjainak változása esetén következik be. Köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult Általános Szerződési Feltételeket honlapján közzétenni. A jelen Általános Szerződési Feltételek módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szolgáltatási szerződésre.

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. év szeptember hónap 1. napjától hatályos.

MedSoulYou rendelő

Szolgáltató képviseletében:

Kozma Péter Miklós ügyvezető

Translate »